03 Ocak 2009

Master of Science


Ve oldu. Sonunda bitti. Saatler boyunca bilgisayar başında oturup yazdığım ve artık bir an "yakıcam uleyn" noktasına geldiğim sayfaları, ciltlenmiş olarak birarada görünce böyle içim küt küt etti. Yüreğim bir garip oldu. Tüylerim diken diken oldu. Güzel oldum elime cildi alınca, güzel...

Bi an, insanın hayatının film şeridi gibi gözünün önünden geçer ya, aynen öyle oldu bana. Tez başvurusu için hocalardan tavsiye mektubu istediğimi; LES'tir, TOEFL'dır sınav peşinde koştuğumu; kabul aldığım gün nasıl sevindiğimi; yakalandığım hem çalışıp hem okumak hastalığı nedeniyle, ders saatlerini ayarlayabilmek için iş yerinde müdürüm ile nasıl papaz olduğumu; Tunus caddesindeki ODTÜ durağına şakır şakır yağmurda nasıl yürüdüğümü, arkadaşlarıma "benim çalışmam lazım gelemem" dediğimi; bu yüzden içimin gittiğini; evlendiğim gün "ya benim bu master işi yalan olursa" diye duyduğum endişeyi; kapı kapı gezip sınıf sınıf saatlerce başında bekleyerek data topadığımı; istatistik kitapları arasında kaybolduğumu; son kuruşuna dek paramı fotokopiye verdiğimi; hocamı arayıp da yurt dışında olduğunu öğrendiğimde nasıl dellendiğimi; jüri günü karnımda duyduğum o garip ağrıyı hatırladım.

Tüm bunları hatırlamak, ciltlenmiş bir hasar bırakıyor bünyede. Bitince ne olacağını şaşıyor insan. E şimdi ne olacak? Yani artık öğrenci olmayacak mıyım? Bilemiyorum. Bi de bunun bi üst versiyonu var. Yoksunluk sendromuna girersem eğer, bünyeye ondan da vermeyi düşünüyorum. Ebru'nun deyimiyle belamı arıyorum. Şu an karşınızda bir Master of Science olaraktan duruyorum.

4 yorum:

Umit dedi ki...

Tebrikler! Geçmiş olsun:)) "Haçan bu sağa bi ders olsun da" diyecektim lakin, satır aralarından anladığım kadarıyla akademik virüs bulaşanlardansın sen de korkarım ki Didem.. Bana öyle geliyor ki, aramıza katılacağın gün çok da uzakta değil:)))

Tekrar tebrikler:))

Umut DURAK dedi ki...

Ciltlenmiş mutluluklar cancazım. Nice ciltenmiş emeklere...

KuzeyGüney dedi ki...

Didemcim tebrikler...Umut çok güzel yazmış, emeğine sağlık:)

elegimsagma dedi ki...

geçmişler olsun şekercim.
:)