30 Ağustos 2009

Mutluluğun Mimarisi


"Mimaride bizi cezbeden ve bir yaptı "güzel" sıfatıyla onurlandırmamıza yol açan denge, bir insanda akıl sağlığı ya da mutluluk diye nitelendirebileceğimiz bir ruh durumuna denk düşer. Tıpkı binalar gibi biz de pek çok karşıtlığı içimizde barındırrırız. Binalarda olduğu gibi bizde de bu karşıtlıklar başarıyla dengede tutulabilir, birlikte var olabilir. "

Allain de Botton'un Mutluluğun Mimarisini adlı kitabını okuyorum. Yukarıdaki paragrafı döndüm döndüm bir daha okudum. (Görüş yazarın görüşü ve tabiki ki aksi de savunulabilir pekala. Öte yandan, bu paragraf beni yaşadığım şehir hakkında düşünmeye itti.

Yaşadığım şehirdeki binaları düşündüm. Dengesiz binaları... Yani ne bileyim *ATO'nun satın aldığı yarım kalan ikizleri, Armada'nın ta kendisini ve karşısındaki şekilsiz çelik yığınını ya da yeni yapılan ve zerre kada haz etmediğim "Gordion" alışveriş merkezi binasını ve yanındaki zebellahları ve ve ve ve... Bu şehrin dengesini bozan ve "güzel"liğinin içine eden daha neler neler... Eğer bir şehri karşıtların varlığına inanmayanlar yönetiyorsa, bu şehirlerin yaşayanların ruh sağlığıın da çine etmesi kaçınılmaz gibi. Bakınız İstanbul ve hatta bakınız Türkiye ve hatta bakınız Dünya!

*Düzeltme: İkizleri TOBB satın almış ATO değil. Olsun! ATO'nun köşeye yaptığı bina da iğrenç. Onun hemen gerisindeki arap mimarisi esintili cami de iğrenç. Sonracığıma... Ulus'taki şehir çarşısının yerine roma kalıntılarının tepesine yapılan çarşı da iğrenç. Diyanet İşleri binası da iğrenç. Millet vekili lojmalarının yerine yapılan binalar da iğrenç. Bu böyle sürer...

3 yorum:

KuzeyGüney dedi ki...

Bu hafta bu yazarin adini ucuncu duyusum. Artik bir kitabini okumak farz oldu sanirim:)

ozge dedi ki...

hehehe o ucube ikizleri alan ATO deil TOBB heheh..ufak bir düzeltme.. ben duymamıştım...bir ara bakınalım...

Serendipity dedi ki...

Berfucuğum & Özgecim yazarın ilk okuduğum kitabı "Statü Endişesi"ydi ve çok beğenmiştim. Bugün bir arkadaşımla konuştuk yazar hakkında. Adam yaşayan en büyük felsefecilerden biri olarak kabul ediliyor dedi. Henüz araştırmadım, onun yalancısıyım.

Ayrıca http://sidikasaka.blogspot.com/2007/11/stat-statum-ayakta-duru.html
adresindeki günceye bakınız.
Düzeltmeyi de yaptım ona da bakınız.