31 Mart 2008

Tez hocam "bu hafta sonu ne yaptın?" diye sorarsa...

Bu hafta sonu bir Gurme edasıyla geçti. Bahar yorgunluğu mudur, tembelliği midir bilemiyorum ama ders mers çalışamadım. Yemek yaptım. cumartesi günü pazarda mis gibi yeşilllikleri görünce tutturdum yeşillik yiyelim diye. Sonuçta ortaya aşağıda yer alan pazı dolması çıktı. Süper leziz oldu valla.

Tarif: 1 demet taze pazı kaynar suda haşlanır. Damarları çıkarılır. Soğan (1 adet irisinden), maydonoz (1 avuç kıyılmış), bulgur(1 kupa), domates(3 tane rendelenmiş) ve biber salçası(1 tatlı kaşığı) ve tabii tuz ve karabiber ile iç hazırlanır. Pazılar muska şeklinde sarılır. Üzerine isteğe göre sarmısaklı yoğurt konur afiyetle yenir!
Pazar günü de fırında somon yaptım. Tarife gelince: somonlar zeytinyağı karabiber tuz ve limon ile terbiye edilir. Soğanlar kılçık doğranır. Zeytinyağı ile yağlanmış cam fırın kabına konur. Üzerine 10-12 adet mantar doğranıp serpilir. Üzerine balıklar yeleştirilir. Balıklara ufak çentikler atılarak bu çentiklerin içine sarmısaklar ve tabe karabiberler batırılır. Su konmaz. Tepside önce folyo ile ağzı kapatılarak sonra da üzerlerinin kızarması için folyo çıkarılarak, yüksek ateşte (280-300) pişene dek fırından çıkarıp çıkarıp bakarak pişirilir. (Çok acıkmıştık süreye bakmak aklımıza gelmedi de...)

Ha bir de Anıl'ın doğum günü için planladığım ama cumartesi günü yapamadığım tiramisuyu pazar günü yaptım ve Anıllara gittim. (İYKİ DOĞDUUN ANIIIIL!) Gerçi tiramisu gidene kadar harap ve bitap düştü. Yağmura yakalandı. Arabanın arkasına bisiklet zımnbırtısı takılırken arabada bekledi. Çukurlardan kaynaklı sallantılardan zarar gördü. Küçük Deniz'in ve anne ve babasının kalplerini temsil eden pudra şekerinden özenle yaptığım 3 kalp eridi gitti. Ama tadı yine de müthişti. Tiramisu fotom yok. Tarifi de portakalagacı'ndan aldım. Tavsiye ederim.

Ayrıca pazar günü gerçek mantardan ev yapımı kremalı mantar çorbası yaptım. Ama şimdi tarifi yazamıycam. İki satır çalışayım da, tez hocama "bu hafta sonu ne yaptın?" dediğinde verecek bir cevabım olsun.

4 yorum:

anl dedi ki...

tiramisu süperdi, en çok ben yidim. annem tarifini istedi, o da çok beğendi, ellerine sağlık dideeem.çok teşekkür ederriz.yau bu beceriklilik hali beni pek kıskandırıyor ya neyse :):):)

elegimsagma dedi ki...

ben de bu haftasonu yaptığım hazır yufkadan peynirli börek ve portakallı cevizli klasik anne kekiyle kendimi pek hamarat hissetmiştim ki, bu blog yazısı beni yine "beceriksizler" kategorime gerisin geriye itmiş oldu! pazı dolması ne, el yapımı mantar çorbası ne, foronda somon ne, tiramisu ne kardeşim yaaaaaaaaaaaaaa!
:)

ozge dedi ki...

ehuahua aman da aman züper leziz bir haftasonu olmuş... şimdi ben derim sen bunları teze uyarla:)sonra tekrar uygulamasını yap biz de afiyetle yiyelim :)

Umit dedi ki...

norveç somonu di mi onlar; yanına da narince pek güzel gidermiş şarap olarak. afiyet olsun:)