06 Ocak 2006

Kurban bayramı, tatil ve hayaller.



Haydeeee bugün son, yarın çekiliyooo! Evet bu tatil gerçekten bana – ve tabi bir çoğumuza-piyango gibi gelecek. Mesela sabah uykusu! Şöööyle yorganla yastıkla keyif içinde oturmak, kitap okumak. Sabahları radyonun neşe içinde evin sınırlarını doldurması.Kikir kikir, hatta bazen 9/8 lik göbekler atarak, güne başlayıp uzuuuuun upuzun kahvaltılar yapmak, anacığımla sohbet ve çay keyifleri ....

Bu tatile ilişkin ne kadar çok da hayal biriktirdim. Bu biriktirdiklerimin devrilen domino taşları misali senkronize bir halde hayal kırıklıkları olarak bana geri dönme ihtimali de yok değil, ama olsun hayal hayaldir! Kurmadan olmuyor!



Sabah uykusu uyumaktan söz ettim, kitap okumaktan... Cemil Meriç-Bu ülke okunacak önce, İhsan Oktay Anar-Amat okunacak, bulunursa İngeborg Bachmann MALİNA okunacak –bulursanız sevinirim!- Evimde zaman geçirmek istiyorum özellikle! Yolunu unuttuğum mutfağın yolunu yeniden bulmak ve yemek pişirmek istiyorum. Tatlı, meyveli ekmekler için kuru üzümleri alıp hazır ettim bile. Sonra, el işleriyle uğraşmak... Tekir kediler misali yumakları salonun ortasına dökmek. Söz verdim anacığıma şapka öreceğim mesela....




Öte yandan ben kendimi biliyorum. Hem zaten bu benim ilk bayram tatili deneyimim de değil. Ne zaman işim gücüm bitip de evde zaman geçirmeye başlasam; huzurum 3-4 gün sürüyor. Biyolojik saatim sabahın 7’sinde uyandırıyor beni. Evin içinde deli danalar gibi dolanıp yapacak iş arıyorum kendime. Annemin bayram temizliği çılgınlığına ortak olmak beni çılgına çeviriyor. Sonra bayram gezmeleri misafirler. Huzur içinde iki satır okuyayım derken kapının çalması... Misafirlere hiç sevmediğim halde çay demlemek, severek türk kahveleri pişirmek.... Tatlılarla dolmaları birbirine değdirmeden aynı tabağa askeri bir intizamla yerleştirmek... Tatil hayallerinin tatlılar, dolmalar, misafirlerden mamul bir sis bulutunun içinde silinip gitmesi.

Bi de her bayram tatilinde arkadaşlar, dostlar, sevdiklerim memleketlerinin yolunu tutuyorlar! Sevdiklerinin yanına doğru. E tabi haklı olarak. Göbek bağı Ankara’nın göbeğine atılmış yılmaz bir Ankara bekçisi olarak içerliyorum bu işe. Hem de her seferinde.

Özetle bugün planlarla ve hayallerle dolu bir başlangıçta duruyorum! Durduğum yerden herkese iyi tatiller ve mutlu bayramlar diliyorum.

Hiç yorum yok: